2041601204 |
NESE i diversitat |
2021-2022 |
Taller a centre. Secundària Obligatòria |
|
|
|
3/9/2021 - 21/6/2022 (15 hores) de 15:00h a 16:30h |
|
INS La Riera |
|
Riera de Canyadó, 49-51 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 03/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les sessions alternaran la presentació de continguts conceptuals i la presentació sobre
situacions pràctiques que poden ser presentades pel professorat participant o per la
formadora i que facilitaran la reflexió sobre metodologies i pràctiques que afavoreixin la
comprensió i l’aprenentatge de l’alumnat.
|
| |
Objectius |
-Conèixer el marc normatiu d’atenció a la diversitat.
-Identificar i reconèixer els principals signes d’alerta d’aquests tipus de trastorns .
-Conèixer el model del DUA i les estratègies que es poden emprar per atendre la
diversitat de l’alumnat i en especial d’alumnat NESE i NEE. Sistema inclusiu.
-Conèixer els principals trastorns que es donen a l’adolescència i la seva afectació en les
àrees de les emocions, conducta i pensament i com afecten l’aprenentatge.
-Comprendre la concepció actual del TEA com a trastorn dimensional i heterogeni i
conèixer les mesures universals i específiques que faciliten l’aprenentatge a aquest
alumnat.
|
| |
Continguts |
Diferencies NESE- NEE
Quadre NESE. Tipus de necessitats específiques de suport educatiu.
Diferents suports a l’alumnat dins el sistema inclusiu
-Estratègies d’atenció a l’alumnat amb trastorns d’aprenentatge
-Estratègies d’atenció a l’alumnat amb TEA
-Estratègies d’atenció a alumnat amb altes capacitats
-Elaboració de materials per atendre aquest tipus d’alumnat
|
| |
Observacions |
En el cas de les formacions en línia síncrones, cal identificar-se amb l’usuari XTEC individual i connectar-se amb un dispositiu amb càmera, altaveus/auriculars i micròfon operatius, que s’hauran d’activar a requeriment de la persona formadora.
|
| |
Formador/a |
Flors Llarden
|
| |
Avaluació |
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat
formativa
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat del centre
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
03/09/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 2 |
dijous |
11/11/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 3 |
dijous |
09/12/2021 |
1500 |
1630 |
Sessió 4 |
divendres |
14/01/2022 |
1500 |
1630 |
Sessió 5 |
dijous |
03/03/2022 |
1500 |
1630 |
Sessió 6 |
dimarts |
26/04/2022 |
1500 |
1630 |
Sessió 7 |
dimarts |
03/05/2022 |
1500 |
1630 |
Sessió 8 |
dimarts |
24/05/2022 |
1500 |
1630 |
Sessió 9 |
dijous |
09/06/2022 |
1500 |
1630 |
Sessió 10 |
dimarts |
21/06/2022 |
1500 |
1630 |
|
| |